Uyen Vo (Wind Hawk)'s profile

Saigon Lockdown - Chích chưa là đầu câu chuyện

"Chích chưa?" là đầu câu chuyện 
Project Type: Personal Project
Year: August, 2021
Fields: Creative Content Creation, Graphic Design, Photography

About

"Vaccinated yet?" is the beginning of the conversation" is a personal project of Uyen Vo (Wind Hawk) during the period when Ho Chi Minh City is strictly distancing. In this context, everyone is running at full speed to get vaccinated, so this is a very interesting topic. Friends and relatives are also far from each other, so the first question people talk about is "Have you got the vaccine yet?"

Based on a Vietnamese idiom, "Betel nut is the beginning of the story", referring to the opening of feelings that makes people closer and more open to each other. But in this context, people have changed to another question, "Vaccinated yet?" to start a conversation.

And because they did not meet in person, but only based on the lines of messages. So I developed this idea with conversational message shape, from the logo to the designs.
--

"Chích chưa?" là đầu câu chuyện" là dự án cá nhân của Uyen Vo (Wind Hawk) trong giai đoạn TPHCM đang giãn cách nghiêm ngặt. Trên bối cảnh này, mọi người đang chạy hết tốc lực để chích vacxin, nên đây là  1 chủ đề rất nóng hiện tại. Bạn bè và người thân cũng ở xa nhau nên câu hỏi đầu tiên mọi người bàn tán là "Chích vacxin chưa?"

Dựa trên 1 thành ngữ của Việt Nam, "Miếng trầu là đầu câu chuyện", ý chỉ sự khơi mở tình cảm khiến người với người gần gũi, cởi mở với nhau hơn. Nhưng trong bối cảnh này, mọi người đã đổi sang câu hỏi khác, để bắt đầu 1 câu chuyện. 

Và vì không gặp trực tiếp nhau, mà chỉ là dựa trên những dòng tin nhắn. Nên tôi phát triển ý tưởng này bằng cách tạo ra các tin nhắn hội thoại, từ logo cho đến các thiết kế. 

Contact for work:
vothucuyen@gmail.com
Saigon Lockdown - Chích chưa là đầu câu chuyện
Published:

Owner

Saigon Lockdown - Chích chưa là đầu câu chuyện

Published: